DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, July 19, 2012

Anonymous Lagi..

...

Tiba-tiba dapat notification comments from blog.

Ada org dah baca entry T_T published few days ago.

Anonymous tinggalkan komen:  "kau kan bagus..apahal nak salahkan org lain..sukahati orang la nak jalan2 ajak kau anak beranak ke x.. kau yg pilih cara ni.. jgn asyik salah kan org.. makan telur x mati la.. kau x keja ke sampai nak mintak duit org tanggung idup kau sekuarga..kau duduk situ ptt la kena jimat..ukur baju badan sendiri.. poyo btl pempuan ni.." 

Nak aku jawab in details ke? Mcm malas.. tp sikit2 sudah lah ye.. Kang kalau aku revealkan 100% fact with evidence, abes..

Adus! bila masa pulak aku salah kan org?  Erm, mmg la makan telur tak mati & aku tak pernah mintak duit org utk tanggung hidup aku sekeluarga.. yup, aku tahu di mana kedudukan aku.. + poyo tu apa ya?

Rasanya si anonymous ni mesti ilmu agamanya amat kurang.  Meh aku share ilmu sikit.  Baca ni :

Ramadhan bulan rahmat, bulan pengampunan dan  bulan pembebasan dari api neraka.  Fadilat memberi makan orang berbuka puasa:


Daripada Zaid bin Khalid al-Juhhani r.a,. daripada Nabi SAW sabdanya, “Sesiapa yang memberi makan (berbuka) kepada orang yang berpuasa, ia akan mendapat pahala seperti orang yang berpuasa itu dan pahala orang yang berpuasa itu tidak berkurangan walau sedikitpun”. (At-Tirmidzi)

Daripada Salaman r. a bahawa Rasulullah SAW telah bersabda, “Sesiapa yang memberi seseorang yang berpuasa untuk berbuka maka pemberiannya itu merupakan pengampunan untuk dosa-dosanya dan kelepasan darinya dari neraka dan dia mendapat ganjaran puasa orang tersebut tanpa mengurangkan sedikit pun daripada ganjarannya. Allah SWT memberikan pahala itu kepada sesiapa saja yang memberikan walaupun sebiji tamar atau seteguk air ataupun sesisip susu kepada orang yang berpuasa untuk berbuka. Sesiapa yang memberi minum kepada mana-mana orang yang berpuasa maka Allah SWT akan memberinya minum dari telagaKu (pada hari kiamat) dengan sekali minum dia tidak akan dahaga lagi sehingga dia masuk ke dalam syurga“.

Hihihi.. Sudah cukup-cukup sudah, tak perlu jadi cacing kepanasan.  Motif ???  Hahaha.. dalam diam-diam rupa-rupanya wujud lagi si anonymous ni..  Xtahulah either orang yg sama or other people.  Whatever lah...

Comments tu mcm memerangkap kebenaran yg disembunyikan / dilakonkan je kan..  Wakaka... *tq pengakuan*

Wonder jugak siapa dia.. Kalau nak kata adik-beradik, tak kan lah sedara sedarah sedaging tergamak sanggup nak buat gitu kot?  Wallahu'alam..

Maknanya prihatin jgk si anonymous ni kat blog aku kan.. Nak jgk dia tahu cerita-ceriti aku.  Tapi agak pengecut sikit lah! Xtahulah sapa hamba Allah ni.  Xkuasa nak selidik & find-out sapa.  Allah s.w.t. Maha Mengetahui.  Kenapa tak reveal kan identiti ko kat sini ye? Here, at this blog.. not other places ya!  Tak bertanggungjawab atas tulisan ko!

For me, yes, I'm RESPONSIBLE to what I'd wrote and I'll WRITE BASE ON FACT :-)

For viewers yang mengenaliku, aku tak minta belas ehsan atau simpati pun.. Everybody ada otak untuk berfikir.  Nilailah sendiri...  Please...

Org nampak kami sekeluarga bahagia pun jadi masalah jgk kan.. Aku tak kacau hidup orang ya!  Aku buat apa sahaja yang menggembirakan kami sekeluarga.  Tak kuasa nak serabutkan kepala otak dengan benda yang remeh-temeh + orang yang kata aku gila tapi sebenarnya dia yang gila.  Buang masa layan!

Aku memang ingat pesanan orang-orang yang prihatin & sayangkan kami sekeluarga iaitu SABAR, DOA dan buatlah apa sahaja yang mengGEMBIRAkan kami.  Enuff :-)

Then, si anonymous  ni godeh entry lama lagi kot..  Dia tinggalkan komen ni pulak "bagus laa ajar anak mengediks dari kecik..lama2 anak pijak kepala kau.. apa nak jadi bohsia ke."

Pergh... entry ni nothing related with 'mengediks'! Cuba u all view entry ni & judge.

Sekadar berkongsi kegembiraan Aisya.  Salah ye, if orang luar melayan, menghiburkan & menggembirakan Aisya ???

Astaqfirullahhal'azimmmmmmmmmm.... sampai kata nak jadi bohsia lagi.  Sampai begitu sekali doa anonymous ni ye!  Setiap ibu bapa mengharapkan doa yang baik-baik buat zuriat.  Xtahulah si anonymous ni ada anak or akan ada anak kelak.  INGAT ALLAH !!!  ALLAHU AKBAR !!!

*_*

Speechless!

Apa yang dimarahkan sangat dengan Aisya? Juga kami sekeluarga?

Ni mak & ayah Aisya masih hidup lagi pun Aisya dilayan sebegini rupa.  Kalau parents Aisya ni dah tak ada nanti, macamanalah gamaknya nasib Aisya kan?

Nampaknya mereka mungkin dah hilang perasaan kewarasan terhadap anak kecil itu juga kot.  Wallahu'alam...


Sesungguhnya aku amat bersyukur dekat dengan Islamic Environment especially kat ofis ni.  Sentiasa mengingatkan kita akan hukum Allah swt serta qada' & qadar.  Memanglah aku ni bukan org baik tetapi aku berusaha utk menjadi hamba Allah yang baik disisiNya.

Sucikanlah hatimu.....

Bersihkanlah dirimu.......

Hiduplah dengan berpandukan....

Hadith & Al-Quran :-)




....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...