DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, July 20, 2012

Think..

...

Jadikan Ramadhan ini titik perubahan yang lebih baik buat diri kita Insya Allah. Rebutlah peluang yang hanya datang setahun sekali dengan kepanjangan usia yang Allah SWT berikan untuk bertaubat dan melakukan amal soleh. Jangan sia siakan peluang ini ya sahabatku yang baik :-)


Jangan sesekali menjadi hamba Allah yang meletakkan kepentingan makhluk lain di atas Allah SWT.

Jangan sesekali mencari rezeki daripada sumber yang haram. Biar bersusah sedikit, pasti ada barakahnya di sisi Allah SWT Insya Allah.

Bersyukurlah sahabatku semua dengan nikmat yang Allah SWT berikan kepada kita. Jangan lihat orang yang di atas, lihatlah kepada orang yang di bawah. Insya Allah kita akan akan sentiasa berasa cukup dan qana'ah.

Kita sudah pasti bukan yang terbaik, malah berlumuran dengan dosa dan maksiat kepada Allah SWT. Bertaubatlah di setiap ruang yang Allah SWT berikan, semoga segala dosa yang menggunung diampuni.

Bertaubatlah dan beristighfarlah sebelum melelapkan mata, barangkali kita takkan bangun lagi esok hari.


Kadang kadang orang meletakkan harapan yang terlalu tinggi kepada kita, sedangkan hakikatnya kita juga adalah hamba Allah SWT yang tersangat lemah. Ya Allah, Kau bantulah kami dalam menegakkan agama-Mu yang suci.

...

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...