DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 1, 2011

Doubt..

...

Time flies...

Today dah 1st December on 2011.

Rasanya macam baru je new year of 2011.

Life goes on...


Macam-macam benda lah..

Hari ni aku nak luahkan perasaan lagi. Ikut suka aku lah kan.. Hahaha..

Xsuka baca jangan baca. Xyah sibuk-sibuk bukak URL blog aku ni. Tapi kalau keep on bukak jgk nak tahu cerita-ceriti aku, go ahead. Bukak mata, baca... tutup mulut sudah!

Aku nak sentuh sikit lah kan.. pada manusia yg suka dengar cakap-cakap org daripada bertanya sendiri ke tuan empunya badan.

Macam aku, my style is if aku dgr apa-apa, aku xterus percaya or ambik port apa yg org tu kata sebab aku lebih suka tanya tuan empunya badan utk mengetahui kesahihan / kebenaran tentang cerita yg aku dgr tu. It is better.

Biasalah, org kalau bercerita mungkin akan ditokok tambah ataupun dia bercerita mengikut hati & perasaannya kan.. x gitu?

So, ada la org yg akan bgtau.. byk dengar cerita tentang aku. Semenjak 'kes' 2009 hinggalah kini.

Hello....
Dengar daripada siapa? Org yg boleh dipercayai? *siapa dia? siapa org tu?* Setakat mana org tu mmg boleh dipercayai? Org tu betul-betul kenal & tahu pasal aku dari A to Z ke? Bila ditanya siapa, xnak cakap pulak. Bagi aku, berani kerana benar, takut kerana salah. Betul x?

Kadangkala, kita perlu tahu siapa org tu bukannya nak serang dia.. tapi kita nak explain kat org tu seandainya dia dah sebarkan fakta yg tak betul. Kita boleh stop dia daripada buat dosa lagi.

Berbalik pada topik sebenar - hanya beberapa orang sahaja yg tahu cerita sebenar sebab orang-orang inilah yang bertanyakan direct kepada aku.

So, when people ask, I answered.

From far I have Dr. S, S & E. Three of them mmg tahu segala-galanya. Also I have uncle, auntie & cousins who knows everything. Not to forget, some of my ITM's friends.

Aku percayakan mereka. I knew them well. Mereka ini bukanlah jenis org yg suka busy body bercerita pasal tepi kain org. Diorg ni caring membantu aku dari segi emotional, moral support & advices.
*it doesn't mean if i don't mention your name here, i forgot.. but i just stated few names who knows 99% ~ jgn kecik hati, maybe u tergolong dlm others = aku ingat dgn sapa & apa yg pernah aku cerita*

Others, yg konon2nya tahu everything & daripada sumber-sumber yg boleh dipercayai jugak tu, dapat info daripada mana ye?

Alkononnya, macam-macam cerita pasal aku tu.. daripada mulut siapa ye?

Unless dengar betul-betul daripada mulut org yg aku cerita & percayai itu..

Hahaha.. ginilah senang, xyah nak kata org kalau benda tu mungkin daripada perasaan org tu sendiri kan. Mungkin ya... mungkin juga tidak. Terpulanglah.. ikutlah...

Ada jugak jenis orang yg konon-kononnya tahu serba-serbi & dia semua betul. Aku jugak yg salah, yg bodoh. Xyah nak bergossip / komplot / sokseksoksek kat belakanglah ye.. Kurus aku tau sbb ko makan daging aku :D


Dalam hidup ni, kitarannya seumpama roda. Allah itu Maha Adil.

Kita tak lari daripada melakukan kesilapan.

Realize, taubat, mohon maaf & tabahkanlah hati utk menjalani kehidupan baru. Mudah-mudahan Allah s.w.t. memperkenankan & memberikan kebahagiaan dunia buat kita.

Mungkin juga ujian ini didatangkan disebabkan dosa-dosa kita yg lampau.

Allah itu Maha Pengampun. Sedangkan Nabi ampunkan umat. Inikan manusia. Atas dasar perikemanusiaan, juga untuk menjaga hati agar tidak bersangka negative, maafkan & doakanlah yg terbaik buatnya. Kata-kata itu kan satu doa..

Tolonglah jangan judge begitu saja. Kat dunia ni, hakim pun perlukan hujahan & bukti sebelum menjatuhkan hukuman. Pun ada rayuan jugak, utk diberi peluang.

Di akhirat kelak pun sama. Malaikat akan kemukakan bukti-bukti.


Pelik, pelik... kenapa tak tanya sendiri kan?

Manusia... oh manusia...

Itulah manusia, dia tgk je dgn mata kasar, dah buat own assumption & conclusion. That's it! Fullstop!

Perlu ke aku nak meratap 24jam sehari, hari-hari atas apa yg berlaku?

Kami susah ada sapa-sapa betul-betul ambik tahu???

Kalau kami nampak happy jadi masalah pulak org lain utk mengata

Semua serba xkena!!! *sigh*

X dinafikan, ada juga yg membantu.. tp janganlah bila hulurkan bantuan nak something pulak. Kalau mcmtu xyah tolonglah.. Thanx...

Biarlah kami susah asalkan kami bahagia, xserabut kepala otak :-)

Nak hulurkan pertolongan biar ikhlas.

Takutlah.. bila org tabur budi lepas tu sbg balasan nak kena patuh arahan pulak. Takut terkeluar nanti "org dah bagi macam2, ko kena buat ni, buat tu, macamni, macamtu"
Kang jadi mcm lembu dah kena ikat/tambat kat hidung pulak... Takutttttttttt

Takut kalau dah terlebih makan budi, tergadai body lagi..


Semenjak kejadian itu terpulanglah apa jua persepsi orang terhadap aku. Allah s.w.t. Maha Mengetahui. Dia Maha Melihat. Dia Maha segala-galanya...

Memanglah kalau ikutkan hati, nak pekakkan je telinga yg mmg dah pekak ni.. tapi kadang-kadang telus jugak pendengaran ni sampai masuk dalam otak tambahan ada hati kan..

Tu yg airmata, semangat, kekuatan, kesabaran luruh jgk tu...

TOLONGLAH!!!

DOAKAN YG BAIK-BAIK SAHAJA BUAT KITA SESAMA MANUSIA


InsyaAllah...


...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...