DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, July 16, 2012

T_T

...



Harini rasa sangat demotivated.  Entah kenapa ntah.. Nak kata Monday Blues tak juga.

Keje bertimbun-timbun. Keje yang ditinggalkan semasa ketiadaan di ofis berminggu-minggu yang lalu makin bertambah.  I'll try my best to complete it as soon as possible.

Harini bos cuti.  Aku pulak tak de mood.

Tiba-tiba tergodeh email yahoo yang dah beribu-ribu tu.

Aku terbaca emails comments from facebook.  Antaranya adalah email-email komen-komen yang mengatakan aku ni orang luar, geli, jiwang, etc.  Anak sedara yang dah tak hormatkan ibu saudaranya yang bodoh ni.

Seriously aku tak tahu apa perasaan aku masa baca statement tu berulang-kali.  KOSONG.

Satu je aku fikir, anak-anak takkan buat macamtu kalau parent diorang tak mulakan dulu kan.  Betul tak? Thank you very much...


Till now. Macam-macam... happened.  
Antaranya:-
~ buat majlis berbuka puasa tp x invite kami dua beranak (mereka mewah dgn macam-macam makanan tp kami berbuka dgn telur hancur sahaja)
~ going out for Ikan Bakar beramai-ramai xajak-ajak ayam pun (Aisya tanya kenapa diorg tak ajak kita Mummy? Last sekali Aisya makan ikan  bakar dengan Daddy dulu kat kedai Uncle Mail Tanjung Lumpur)
~ jalan-jalan & makan-makan sekitar KL together-gether (xterdetik nak pelawa even Aisya je)
~ holiday ke Lost World Tambun & Cameron Highland dirahsiakan (konon) - bab ni mmg extreme  betul la sbb mereka berkeluarga-keluarga bersekongkol utk jgn bukak mulut & banyak pihak yg telah ditipu oleh alasan-alasan mereka termasuklah MAK & sedara-mara tp Allah Maha Kaya, dunia ni bukan besar sgt pun, terlepas jgk ke pengetahuan kami dgn bukti sekali ya :-) Aisya sedih :-(

Biarlah.. Allah Maha Mengetahui.  Mereka punya segala-galanya untuk dibanggakan didunia.  Kau ado?  Kalau tak ado, cermin diri & status anda ye!

It's a fact.


Aku juga baca email yang dihantar all the way from Johor Bahru yang penuh dengan ayat-ayat ala kurang ajar.  Bagi aku la.. tapi mungkin bagi pengirimnya tu tak ada apa kot.  Mungkin juga bagi orang lain biasa-biasa aje sebab dah terlebih belajar pandai-pandai sehingga tak tahu nak menilai mana yang terlebih ajar or kurang ajar.

Biarlah.. itu kenangan untuk direnungkan.

Terfikir jugak, kalau aku dah minta maaf from them seandainya aku bersalah, takkanlah diorang tak terdetik langsung untuk minta maaf kat aku kot.  Dulu boleh serang aku kat facebook, kat blog, emails & macam-macam lagi, takkan to apologize susah sangat kot. Facebook? Email? Face to face?  None! Nak serang together-gether or slowly kasi pedih kaw-kaw kot!

Hati orang mana kita tahu.

 

Tak baik bersangka buruk kat orang kan.  Astaqfirullahhal'azim...

Mungkin bagi mereka, diorang memang tak salah langsung.  Betul segala-galanya.  That's it!

Xpelah.. aku sentiasa mendoakan agar mereka  sentiasa berbahagia, kaya-raya, mewah & sempurna segala-galanya.

Biarlah apa org nak buat kita.. sabar & balas dengan kebaikan shj.  Allah memerhatikan...

Nanti mesti ada yang psycho aku lagi, kenapa nak ungkit benda ni.

My answer = entah... fikirlah sendiri

Dahlah.. malas nak serabutkan kepala otak bila mengenangkan apa yang orang dah buat kat kami.  Nanti kata kami ni bodoh la, tak tahu malu la, tak kenang budi la, & macam-macam lagi la...  Buatlah macamana, apa sekalipun, kami tetap disalahkan serba-serbi.  Never ends!

Questions...,

Selama ni kalau kami susah, tak makan, ada sapa-sapa ambik tahu???
Ada sapa-sapa ambik tahu pasal perasaan Aisya???
Ada sapa-sapa bertanya situasi kami?
Beri perhatian & kasih sayang terhadap kami?

Kalau mereka dapat info kitorg ni follow someone somewhere or ada gambar nampak tersenyum gembira, DIKECAM macam-macam.  Salahkah????

Ya Allah, Engkau Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hambaMu


...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...