DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, March 27, 2011

Exhausted..

...

Hari ni agak letih & mengantuk sebenarnya.

Aktiviti semalam berlarutan hingga ke awal pagi ni. Mana tak ngantuk kan. My activities started as early at 6.00am. Mata aku ni, walau hari cuti, paling lewat pkl 6.00am pasti dia terjaga. Weekdays 5.00am. Dah biasa. Cubalah time weken dia jaga pukul 6.45am ke, kan best. Lama sikit tido & sempat Solat Subuh lagi. Kalau jaga pkl 6.00 pagi & lepas solat mata ni nak tido semula xpe, tapi ni tidak. Xde maknanya nak lelap semula.

So, normally inilah peluang lama sikit duduk atas sejadah mentelaah & baca apa yang patut. Lepas Solat Sunat Dhuha, aktiviti harian weken pun bermulalah. Tapi semalam aku x terus ke dapur sebab Aisya nak breakfast roti je. Wah! Senang keje I. So, belek macam-macam magazine sambil tengok Nasi Lemak Kopi O tak sedar dah pukul 10 pagi rupanya.

Aku meneruskan aktiviti simpan kain baju yg dah berlipat ke dalam almari. Aisya pening. Banyak sangat kategori katanya. Hehe..

Tengahari attended wedding invitation kat Setapak. Kebetulan ada 2 org kawan/adik nak pegi jgk. Pika naik tren from Seremban to Bangi. Then Zieha ambik dia & terus memecut ke rumah. Diorg sampai dah dekat pkl 1.00 tghr.


Lepas we all pegi wedding kakak Zared, balik rumah, solat Zohor & memecut ke Sg. Wang Plaza pulak. Aisya dah risau takut tak sampai on time sebab abang dia bagitau show starts at 3.30pm. No lah, it started at 4.00pm.

Kali ni promotion for ADAM 4, projek baru KRU - V.I.P, artis baru naungan KRU - kumpulan TIGA, FORTEEN & artis baru under Aico Empire Group - Shima & RE-DO. Iqa Mentor 5 pun ada. Surprisingly, Edry skodeng dari jauh rupanya.


Lepas abes show, as usual autograph n photo session. As usual adik abg akan jadi PA Jr cum pegang glove, specs, etc. Sempat aje dia menyelit kat mana-mana. Aku cuma memerhatikan je dia dari jauh. Now aku realize Aisya makin bijak bergaya depan camera.


Then lepak Delifrance makan-makan. Time ni lah macam-macam perangai backstage muncul. Feninnnnnnnn


Then balik rumah semula mandi, solat, rehat & bersiap nak kuar semula. 8.30pm kuar rumah sebab 9.00pm nak tengok movie - Hikayat Merong Mahawangsa @ Pavilion.


Sebenarnya aku tak pernah gi Pavi. Hahaha, x caya? betul beb! it's true.. nama je duduk KL tapi tak keluar rumah. Sekarang ni kalau keluar pun sebab ikut Abang Aisya. Kalau tak, terperuk la kat rumah je. Tengok movie jarang sekali. Last year sekali je kot. Sian Aisya. X macam masa duduk Kuantan dulu yang every week wajib melawat GSC Megamall.

Yesterday was tiring but sangat enjoyable! Aisya terutamanya. She was happy! The movie was BEST! Thumbs up + tabik spring toing toing to Yusry KRU!!!!!


Abes movie sesi bergambar tak hengat orang keliling berlaku lagi utk kesekian kalinya. Usik mengusik, senda gurau berlarutan ke kedai makan hingga jam 2 pagi.


mereka yg xde keje

Dahla masa nak kuar dari Pavi, rombongan En. Mohd Aizam mengembara parking area by Buggy Car. Sangat challenging macam nak terbang gara-gara lupa nak jot-down kat mana parking tadi. Cuma ingat level je. Ha, ambik semua.. Gelak abg driver buggy car melayan karenah kami. Lawak betul!

Sampai rumah continue borak lagi sampai pukul 4 lebih. Then paksa tido sebab esok nak bangun pagi. Seperti biasa, mata aku ni pkl 6 lebih je dah jaga semula. Hey aku tension lagi, tension lagi :p

Xpelah kan, bagus jugak, tak terlepas Solat Subuh. Alhamdulillah, kurang sikit dosa kot. Hehe...

Lepas breakfast, pkl 10am dah kuar rumah nak g wedding my cousin kat Cheras pulak.


Hari ni Majlis Akad Nikah & perempuan's side. Yang pergi all aunties & uncles (sebelah arwah ayah) & cousins je. Bunyi macam sikit tapi kami ni ramai. Takde orang luar pun. Kalau naik bas 2 tingkat pun x muat.

Sementara tunggu acara berlangsung utk tengahari selepas akad nikah pagi tadi, kami semua lepak-lepak dalam surau. Aku akan ingat nasihat & pesanan ibu saudara aku yang kalau aku susah sekarang ni pun, ada lagi orang yang lebih susah daripada aku. Aku akui & memang ingat tu :-)

Sebab tu lah kalau aku & Aisya susah sekali pun, aku akan still buat-buat biasa; tabahkan hati supaya lebih cekal lagi untuk melalui kehidupan sekarang & akan datang, InsyaAllah.

Balik rumah dah 4pm gitu. Oh, ngantuknya la rasa.. Aku teruskan aktiviti mendobi & mengemas rumah.

Malamnya Aisya still asking whether nak ikut abg gi konsert mentor ke x? I said NO sbb penat & nak tido awal kononnya. Mlm tu while watching Mentor 5 @ TV3 rasa mcm rugi pulak x gi MBSA sbb ada Rossa. Ada org terjerit-jerit kat rmh & buat aku hangin jek :p

Performances by all protege pun best. Mmg best tgk live lg kot. Minggu ni Ally Iskandar mesti rindu.. Hahaha... *perasan*

Semua aktiviti mcmni, even meletihkan, I'm happy sebab aku boleh melupakan keserabutan otak :D

Penyakit tak boleh tidur aku ni kembali semula..
Hish, geram betul lah...
Ggrrr.....


...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...