DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, March 10, 2011

Examination again..

...

Harini last day Aisya exam kat sekolah. Semoga Aisya telah berjaya menjawab semua peperiksaan dengan betul dan lulus dengan cemerlang.

Aku pun risau jugak sebab Aisya ni dah lah sekolah @ SRJK (C); pastu tak pergi tuition mana-mana pun. Harapkan kat sekolah semata-mata especially subject yang menggunakan Bahasa Mandarin. Apa-apa subject yang in Malay & English, InsyaAllah, aku boleh bantu.

Aisya takut dengan result dia nanti sebab kali ni aku dah warned dia supaya dapat 100% untuk semua subject. Kalau tak dapat aku rotan :D (kejamkah aku??)

Aku rotan dgn apa yg ada di rumah je since Daddy Aisya dah pesan jangan beli rotan kat pasar malam sebab dia taknak aku lupa diri rotan anak dengan teruk lagi sebab tekanan - he knows the condition of his daughter before, bila aku rotan Aisya teruk dulu.

Teringat last Saturday dia tanya daddy dia, "Kalau Aisya tak dapat 100% Daddy marah tak?" Then Daddy dia kata "Cubalah dulu". Dia nampak upset dengan jawapan daripada Daddy nya. Mesti dia ingat Daddy dia sokong dia & boleh dapat markah 90 lebih pun tak apa. Hehe.. No sayang, you must try to get 100%. If you have try your best & the result is not successful nevermind. Mummy understand & know your situation.

Setakat ni Aisya masih lagi mengekalkan straight A's in all of her examination & remain 1st class in school. Paling teruk result dia before this adalah subject Sains Bahasa Cina, 89% (kalau tak salah aku lah)

Aisya selalu minta kami doakan agar dia berjaya. Sudah tentu semua parent akan doakan kejayaan anak kan. Last Sunday, dia post ni kat FB status dia.


Aku bagi dia online FB once a week only. Then, tengok ni -


Minta abang doakan dia rupanya. Next time dia bukak FB sukalah tu, abg reply.

Aku yakin dia memang risau dengan amaran aku tu kot. Aku ni ibu tinggal yang sering dicemuh oleh mulut-mulut puaka dunia. So, aku nak pastikan yang Aisya berjaya dengan cemerlang di dalam pelajarannya.

Teringat last year..

Ketika hari penyampaian hadiah peringkat sekolah. Hati ibu tersentuh jua bila melihat Aisya naik ke pentas untuk ambil hadiah kerana mendapat tempat ketiga dalam kelas. Ini first time! Memang bangga & terharu tengok dia menerima hadiah atas pentas. Berkobar-kobar & ternanti-nanti nama Aisya diumumkan :-)

Sorry lah, mungkin bagi sesetengah orang dah biasa tengok, bagi aku yang 1st time ni macam excited sangat lah tambahan bukan senang bangsa lain yang bersekolah di aliran Cina untuk cemerlang disebabkan faktor kemahiran penguasaan bahasa.

Lepas dia turun pentas, dia cakap kat aku "Mummy, kalau Daddy tengok Aisya, mesti Daddy bangga kan?"


...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...