DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, March 12, 2010

Not Perfect...

...

Aku sedar diri. Aku bukannya baik sangat.. Tapi apa-apapun aku tak pernah merokok, masuk disko atau minum arak :p

Sudah menjadi pakej, if kaki clubbing tu sure smoking & drunk. Aiyoo.. 40 hari amalam tak diterima woo.. itu belum kira dosa yang hari-hari sure buat lagi. Macamana tu? malaikat dok catit yg -ve je, xde +ve masuk, bila nak tele? Sudah tua baru nak taubat nasuha (itupun kalau tfikir nak btaubat). Sempat ke nak cover balik?

Ada jugak kaki clubbing yg x smoking or drunk. Oklah kalau mcmtu kan.. just sekadar untuk menghiburkan hati. Niat tu penting.

Ols bagi aku, pakaian tak mencerminkan peribadi seseorang tu. Aku tak kisah cara berpakaian macamana, as long jaga 'SOLAT' itu dah memadai bagi aku. Itu aku punya personal view lah..

Aku akui yg aku ni dulu-dulu memang jenis open bab pakai-memakai. Kemana-mana berseluar pendek, sleevess / spagetti strap je. So, aku dgn anak aku sama je cara berpakaiannya. Like mother, like daughter. Ngeh3x

I'm very open about dressing as long 'HATI KENA BAIK' nO BUSUK !!!

Dulu aku target, by age of 30 aku nak stop or tukar cara berpakaian yg senonoh sikit a.k.a. menutup aurat (bertudung). Then bila dah bertudung aku nak jaga cara bertudung betul. Itulah harapanku. OK x? Then awal sikit, Allah s.w.t. bukakan pintu rezeki aku untuk bekerja kat IIUM. So, kenalah pakai tudung kan.. So, semenjak aku dah bertudung pada usia 29 tahun, aku berazam nak pakai betul-betul. Harap-harap bukan hangat-hangat tahi ayam. Dulu, bila ada je org datang rumah my hsbnd or my little commentor - Aisya - akan cepat-cepat pas tudung or anything for me to cover. Thank you darling.

Still remember, even nak kuar rumah sidai kain pun still tutup aurat. Punyalah berkobar-kobar untuk berubah jadi lebih baik. Yelah, yang baik kita jadikan tauladan & yang buruk kita jadikan sempadan.

Sekarang it seems most of the things is not in order. Mungkin juga aku sudah berubah. Berubah dari segi apa? Apa-apa ajelah... Only HE knows - hati & perasaanku...

Salah satunya ialah kini aku seolah-olah jadi hamba duit. Mestilah. Xde duit macamana nak survive? Semuanya perlukan duit. Aku akan buat apa sahaja yang boleh mendatangkan $. Whateverlah... Desperate, mcmtulah..

Ols aku akan buat apa sahaja yang akan menyenangkan dan menggembirakan hati. Dah tak kuasa nak serabutkan kepala nak jaga hati pelakon-pelakon hebat kat dunia ni. Hati kita ada sapa kesah???

Buat baik, buat baik jgk, dosa pun buat jugak.. *silly*

Almaklumlah, tali aku ni dah tak berpegang, so... sudah jadi sedikit tak betul. Landasan sudah goyah. Syaitan ada disekeliling. hahaha... *evil laugh*

Cuma, sebagai manusia, aku pun ada hati & perasaan untuk dihormati.

Now aku dah bukak mata (tengok) & realize dengan keadaan dunia sekarang. Apa nak jadi??? Kadang-kadang orang yg sembahyang tonggang tongget, educated a.k.a. LOOK PERFECT tapi sebenarnya K.O. Budi bahasa, hormat menghormati FAILED!

Apa guna kalau nampak MACAM baik, dekatkan diri dengan Tuhan juga berdampingan dengan alim ulama, tahu hukum hakam KONON, tapi mulut celupar mengata orang & busuk hati. Beriman sangat lah tu :p

Nauzubillah... minta Allah s.w.t. pelihara & jauhkanlah dari sikap macamtu. Biarlah aku yang serba kekurangan tetapi masih sedar diri & ingat jasa ORANG TUA.

Hidup ini singkat sahaja. Melayu mudah lupa...


...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...