DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, January 19, 2010

Friends

...

Hidup kena berkawan. Kita juga kena pandai memilih kawan. Tak gitu?

Dulu aku amat pemilih untuk berkawan dgn seseorang tu. Berhati-hati. Bukan apa, aku tak berapa sukalah kalau ada kawan yang jenis too busy body atau cite bab dia je yangg bagus serba-serbi, itu ini... Mungkin ada yang kata aku sombong / pendiam. Erm, kalau dah kenal aku.. ha, korang tahulah aku ni mcmana kan? Tak kenal maka tak cinta...

Sekarang, aku rasa aku tak kisah nak berkawan dgn sapa-sapa pun.. Mungkin dia adalah -

Lawyer? Majistret? Architect? Artist? Ustaz? Waiter? Cleaner? Gardener? Driver? Security guard? Rubbish Collector?

Aku tak pandang kedudukan @ status kawan-kawan aku sebab bagi aku, kami sekadar berkawan. So apa yang jadi masaalahnya kan? Janji hati mesti baik. Niat tu penting. So, jgn pertikaikan dengan sapa aku berkawan & siapa kawan aku.

Ada yang pandang serong seorang perempuan macam aku ni kalau berkawan dengan lelaki je mulalah fikir lain. Come-on lah.. Be open-minded. Dunia sudah berubah! Kami sekadar berkawan. Friends are unlimited.

Apa-apapun, B - u'r still NO.1

Disamping punya kawan-kawan lelaki, aku amat bersyukur mempunyai sahabat perempuan yang berjiwa mulia.

Antara sahabat sejati aku adalah Eija, Dr.Su & Sham. Aku amat menghargai u all. U all sangat open dengan aku, aku tak kisah pun korang kutuk / komen aku sebab aku tahu korang faham & kenal hati budi & siapa aku kan.. Thanx friends!

Jangan pulak bila aku takde sebut nama korang yang lain, korang kecik hati dengan aku. NO, bukan begitu. Korang mungkin belum betul-betul mengenali aku & aku pun kena mendalami korang untuk mengenali korang dengan lebih rapat lagi. Tak gitu?

Aku terharu ada ramai kawan yang berada disekeliling & mengambil berat tentang diriku. Kadangkala keakraban bersama kawan tak sama seperti keakraban bersama keluarga. Memang benar ikatan kekeluargaan itu lebih kuat tapi at certain time & stages, TRUE FRIEND lebih memahami.


Aku percaya, kawan sejati takkan merahsiakan apa-apa dari kawannya.

Kepantanganku, jangan tipu aku. Berterus-terang. It's better rather than u hide something from me or perli-perli me! NO cakap belakang please..

Kalau korang ada dengar apa-apa cite yg +ve & -ve tentang aku, don't jump to the conclusion or dengar sebelah pihak je. It is better korang tanya / bagitau aku supaya korang boleh tahu from my side / version pulak. Then u all can think or make your own conclusion. Aku tak kisah...

Kalau tidak, mungkin aku juga lupa diri - tak tahu di mana kesilapan & kekurangan diri aku ni. Tegurlah aku. Kita kena saling ingat-mengingatkan di antara satu sama lain.

Kejujuran adalah bukti kesetiaan pada sesebuah perhubungan.

Jangan jadi kawan yg makan kawannya sudahlah. Itu bukan KAWAN tapi LAWAN!

My friends dearie, I LOVE U ALL SOO MUCH!!!

*Friendship Forever*

...

2 comments:

soulsearcher said...

muahhh..muahhh...jgn risau sy tak kecik ati pun.hihi...there's different degrees of frens.

zulkbo said...

salam..
i love you too my friend

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...