DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, January 26, 2010

Attitude

...

Manusia ni punya macam-macam jenis perangai kan? Ada yang dikategorikan normal & ada yang memang luarbiasa. Kadang-kadang it is unexpected. Muka nampak baik, tapi dalaman entahla.. Harap-harap dalaman pun baik jugak la ye.

Think positive! Kita kena sentiasa bersangka baik pada orang supaya orang pun akan bersangka baik pada kita.

I just want to share. Erm, sebenarnya more kepada meluahkan apa yang aku rasa. Jangan marah la ye... Ni apa yang aku rasa sekarang ni.

Aku tak faham betul kenapa orang masih nak mengatur aku seolah-olah aku berumur 3 tahun? Diorang ni macam dah xde perasaan hormat / respect kat aku lagi disebabkan status aku kot. Xpelah, Allah s.w.t. Maha Mengetahui.

Selama ni aku diam je sebab malas nak ambik port dengan komen-komen ko tu. Aku akui cara ko memberi komen tu tak gaya budak berusia 10 tahun yang menegur orang berumur 33 tahun. Tak logik la!

Siapa engkau yang hanya berusia 10 tahun ingin menasihati aku? Tolong la jaga tutur bahasa tu! Aku tahu la ko tu cantik, comel, pandai, kaya tapi tolonglah hormat aku yang lebih berusia dari ko ni.

FYI, ikut naluri & suka hati aku la apa yang aku nak buat asalkan aku gembira & bahagia. Tu pun salah ke? Makin lama ko makin over pulak ye!

IBU akan lebih BANGGA lagi mempunyai ANAK yang berSOPAN-SANTUN & berBUDI BAHASA BUKANnya KURANG AJAR / BIADAP terhadap orang yang lebih tua tapi aku tak tahulah kalau dia juga suka, merelakan & menyokong tindakan ko tu. Ini cuma anggapan aku je, x tahulah betul ke x kan. Maaflah seandainya aku tersilap. Tapi sapa makan cili memang dia rasa pedas.

Allah s.w.t. dah menganugerahkan ko sedikit kelebihan untuk digunakan, gunakanlah sebaik mungkin.

Aku sekadar mengingatkan. Aku juga punya anak & HARAPAN aku semoga dia TIDAK akan bersikap KURANG AJAR & HORMAT pada orang tua.

Kenapa aku je yang menjadi sasaran ko? Pakaian aku biasa-biasa je. X branded & majoriti nya not up-to-date. Apa yang ko marah sangat dengan aku? Ada jugak orang lain yang tidak menutup aurat & berpakaian lebih seksi dari aku, tapi aku tengok ko OK je dengan dia. Kenapa ko begitu hipokrit? Pilih bulu kaya je kot? Yelah, mentang-mentanglah aku ni bermasalah, kesempitan & kurang berilmu sikit, pendidikan setakat DIPLOMA je, apa kelas kan?

Lagipun status / keadaan aku yang macamni, lagilah ko pandang rendah / hina aku ni kan? Ko jangan over sangat ye! Mulut tu jaga sikit. Jangan LASER sangat. Ko tu budak kecik lagi. Sekali Allah s.w.t tarik nikmat kesenangan dunia, baru ko tahu. Aku bukan mintak Tuhan turunkan bala kat ko, tapi aku nak ko fikir sikit. Jangan ingat ko je pandai, berkemampuan, besar segala-galanya & boleh tindas orang lain. Tapi tak tahulah kalau ko ni memang jenis yang riak sebab orang berada la katakan. Kaya di dunia belum tentu kaya di akhirat.

Lagi satu, tolong jangan pandang rendah anak aku. Tolong kasihaninya. Memang dia tak sepandai ko. Dia juga ingin berkawan dengan semua orang. Jangan disebabkan ko dari keluarga yang banyak duit (aku tahu itu rezeki masing-masing) ko nak show-off, riak & bangga dengan segala kemewahan yang ko nikmati. Anak aku pun ada perasaan jugak. Tolong hormat perasaan dia. Dia pun manusia, hamba Allah s.w.t. yang ada hati & perasaan. Jangan sisihkan dia. Juga jangan cuba influence orang lain untuk bersekongkol dengan ko. Berterus-teranglah!

Semalam dlm fb aku tengok ibu ko dah delete aku from her friend's list. Aku tertanya-tanya & tak tahu apa salah / dosa aku pada dia. Kenapa dia bersikap begitu? Aku pelik & benar-benar tak faham. Hari ni aku tengok ko pulak. Dengan anak aku pun terlibat sama. Apa DOSA kami?

Hak untuk berkawan adalah hak setiap individu. It is abstract. Unlimited.

Selama ni kami tak pernah kacau ko sekeluarga. Aku hormat / respect ko sekeluarga. Aku akan terus menghormati keluarga ko yang bahagia & lengkap serba serbi. Aku tak kan menagih simpati dari keluarga ko. Aku terima seadanya apa je yang Allah s.w.t. dah suratkan untuk aku dua beranak. Tolonglah jangan pandang rendah & dera jiwa kami lagi.

Mungkinkah aku jugak yang salah lagi?

Ya Allah Ya Tuhanku, peliharailah iman kami sekeluarga. Lindungilah kami sekeluarga. Semoga Allah s.w.t. jadikan kita orang yang kaya di dunia & mewah di akhirat... Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima...

...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...