DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, October 9, 2009

Kisah Aisya pd mlm tadi...

...

Aku sedang menonton tv, tgk berita. Panggil Aisya-Aisya x menyahut.. mana pulak perginya anakku ni? Tadi kata nak solat Isyak, x sudah lg kot.. Selang beberapa minit panggil lagi, mana Aisya ni? masuk bilik aku tgk dia tgh baring atas katil, tangan pegang handphone, airmata meleleh dah basah bantal. Apasal pulak ni Aisya? Aku ambik hp tu & tgk. Gambar dia & daddy. Dia tutup muka dia dengan tangan. Aku tarik tangan dia & terus peluk dia. Dia kata dia rindu sgt kat daddy. Dia nak jumpa daddy... InsyaAllah Aisya, mummy akan usahakan supaya Aisya boleh jumpa daddy. Mummy janji. Aisya tahu mmg ada insan2 yg sengaja nak memisahkan dia dgn daddynya... Sian Aisya.

Apa2pun Aisya, mummy akan usahakan agar Aisya tetap dapat hak Aisya. Hak yang sepatutnya dinikmati oleh Aisya. Perhatian, nafkah, lawatan, dan lain-lain lagi. Mummy xkan hampakan Aisya. I'll fight & go for your right! Don't worry! I love u! I'll do everything to make u happy, darling...

Aisya nangis lagi. Aku xnak Aisya nangis lagi! Aisya kata dia x sabar nak jumpa daddy, peluk daddy & nak tengok daddy berubah jd lebih baik. Daddy dah janji dgn Aisya, daddy akan berubah demi masa depan kita sekeluarga. Her hope are very high! Semoga Allah s.w.t. membantu & melindungi anakku...

Then ajak dia makan. Tengah makan layan slot Mahligai TV1. Cite Kau Yang Ku Sayang. Tiba2 terdengar bunyi ketukan piano / instrumental yg mengasyikkan. Melodi lagu yg liriknya ala2 gini 'tiada lagi yg ku idamkan, tiada lagi ku bersamamu, biar aku simpan kenanganku, bersamamu....' then Aisya kata, "ni yg buat Aisya sedih lagi ni". Aku pun suruh dia makan tanpa melayan perasaannya lagi. Aku rasa aku dah selalu sgt abaikan perasaan & nalurinya. Bkn aku xnak layan, tp kang jd lain pulak. Aku buntu!

Everyday sebelum tido, Aisya akan gaduh dgn meow berebutkan something. Aisya akan letak baju him sebelah pillow nya. Then meow akan menempel kat situ. Berlakulah sesi tarik menarik. Dia akan membebel ke 'adik'nya bgtau nanti hilanglah 'bau tu'. Everyday is like that. Aku biarkan aje... At last, kakak will win & tidur dgn senyuman sambil memeluk barang rebutan. So sweet of Aisya. Dulu dia selalu ngigau panggil daddy, now tidak lg tp xtahulah kalau mummy nya ni yg tido mati :P

Sebelum melelapkan mata, Aisya masih lagi seperti dulu. Hug, kiss pipi kiri, kanan, dahi, mulut & hidung n say Good Nite Mummy, I Love U, Assalamualaikum... Itu adalah rutinnya sbl tidur. Dulu kami bertiga mengamalkannya... Now dah tinggal berdua. Still mengamalkannya... Kasih sayang tiada sempadan...

Bila aku dah pura2 tido, aku dengar dia cakap benda yg sama "Good Nite Daddy, I Love U, Assalamualaikum..." Assuming he is exist.


"LOVE - both of them are very close"


Kakak & Adik = Aisya & Meow

...

1 comment:

soulsearcher said...

sedihnye baca entry ni. aisya sabar ekk. insyaAllah..air yg dicincang takkan putus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...