DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, November 15, 2011

Backache..

...


OTW balik rumah semalam tiba-tiba rasa tulang belakang bagai dicucuk-cucuk dgn jarum.

Ya, Allah..
semoga aku selamat sampai rumah..

Alhamdulillah..
sampai je rumah badan dah rasa mcm melayang-layang
menggigil menahan kesakitan
mlm tadi aku menangis lagi kerana sakit belakang
dah lama my 'Thorasic Scoliosis' tak menyerang

Aisya dah letak minyak & urut belakang
Dah telan ubat..

Then aku tertidur dalam tangisan menahan kesakitan
pukul 3 pagi terjaga semula

Astaqfirullahal'azim...
hanya Dia sahaja yang tahu macamana sakitnya
aku rasa nak menyerahkan diri ke hospital je
tapi sapa nak hantar?
aku menangis lagi
menahan kesakitan

dalam melawan kesakitan..
aku bangun perlahan-lahan
buat air milo & makan roti sebagai alas perut
aku telan pain killer lagi
tak tahan, sakittttt sangat

aku seperti mahu call sapa-sapa saje utk hantar aku ke hospital / clinic
nak menyerah diri
seriously
aku perlukan injection to reduce the pain

aku menangis lagi..
sapa yg aku boleh call?
sapa yg aku boleh minta tolong?
di masa begini?
aku buntu

Ya Allah, aku menangis lagi keseorangan
nak kejutkan Aisya, minta tolong dia
kesian pulak tengok dia tidur nyenyak
akhirnya aku terlelap bersama airmata menahan kesakitan lagi

Aku tersedar semula jam dah menunjukkan pukul 5.58pagi..

"Aisya, harini mummy goreng telur je utk Aisya ye"

"Ok, Aisya x kisah.. Mummy tak payah keje la, Mummy tak sihat"

"Tak boleh sayang, keje banyak. Nanti esok bos mummy balik dari Sarawak tgk byk keje x settle lg, lagi susah."

"Nanti mummy rebah kat ofis lagi susah"

"InsyaAllah sayang, mummy ok "


Harini Aisya bawak bekal roti je utk her breakfast; nasi & telur sahaja for lunch. Aisya sangat tidak banyak kerenah. Dia faham situasi mummy nya ni.. Thank you sayang.. Maafkan mummy sayang..

Sampai je ofis, aku dah bagitau K.Ina (officemate), aku tak berapa sihat harini. If anything happen to me, jangan hantar aku ke hospital. Kalau aku admitted, kesian Aisya.

Macam minggu lepas masa aku kena outstation for course, dia prepare bekalan dia sendiri. Aku dah masak siap-siap sebelum pergi. Dia cuma panaskan je. Dia bangun sendiri, sediakan diri for school. I know she's independant but ada ketikanya dia menangis juga. Dia call aku menangis rindu. Xde sapa-sapa kat rumah katanya. Dia takut. Aku suruh dia ngaji / baca buku untuk hilangkan takut.

Before aku tinggalkan ofis, keje mmg tengah banyak. Selagi IIUM tak dapat status Research University, selagi itulah keje aku sentiasa bertambah. My boss as Project Manger. So, as her secretary, aku lagilah tak cukup kakitangan rasanya.

Aku tak kan bagitau sapa-sapa tentang kesakitan ku selagi aku mampu bertahan. Kalau aku dah bersuara tu, maknanya aku memang dah tak tahan sangat lah tu. That is my style. Aku tak nak jadikan penyakit aku sebagai alasan untuk orang kasihankan aku. Aku mampu melawannya..

Dalam kekuatan aku melawan kesakitan, aku seringkali terkandas dengan emosi aku sendiri. I realize something.. I need somebody!!!

Aku tak nak apabila terjaga, rasa sejuk.. tengok-tengok badan separuh dalam bilik air, separuh dalam bilik tidur - experienced = pengsan di pintu bilik air akibat sakit belakang..

Dah dah..
aku tak nak citer lagi..
nanti orang kata aku reka citer..

Hakikatnya hanya Allah swt yg Maha Mengetahui
keadaan aku & Aisya.

Fullstop!

Keje banyak..
aku buat slow-slow..

Tak tahan, aku baring luruskan tulang belakang jap..
Then continue lagi..

Aku harus kuat!!!

Aku tahu lately ni aku selalu tak berapa sihat sebab TENSION!!!

Macam-macam benda dalam fikiran...


...

1 comment:

manisz said...

hanya doa jer mampu aku buat sal aku jauhhh.. 3 jam baru smpai lau dtg nk tolong ko..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...