DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, May 19, 2011

Expired..

...

Lesen dah mati rupanya!

Haiyak!!! Ini kali kedua kejadian ni berlaku kat aku semenjak hidup dalam jiwa kacau ni.

First time masa last year. Aku guna kereta member utk g training netball (malam) kat UIAM. Habis je training, otw balik, ada roadblock depan UIAM. Betul2 lepas traffic light UIAM. Ni mmg spot roadblock. Semua kenderaan polis tahan. Minta lesen.

Sampai turn aku, polis pun minta "Kak, nak lesen"
Aku dgn bangganya pun keluarkan lesen. Tanpa rasa apa2.

Then dia kata "Kak, yang lain ada?"
"Tu je lah"
balasku.
"Ini dah mati lama ni kak" sambil polis tu tunjuk lesen aku kat aku semula.
"Astaqfirullahhal'azim.., betul2 x perasan la en. Minta maaf byk2. Mmg x perasan betul. Lagipun rmh dekat je."
"Maaflah, ni kena saman ni"
Aku merayu byk kali agar dimaafkan pun dia x layan.

Mentang2 aku busuk.. baru balik training & dgn anak lagi, ko x layan ea.. Kalau aku wangi2 semerbak bau perfume, sorg2, sure lepas! Huh! X pasal2 melayang 2 saman utk aku. 1 - xde lesen, 2 - xde insuran. Hambik! RM600 tu..

Nasib baik ada diskaun haritu, member tolong settle kan. Jimat duit aku.

Hari ni kat ofis ada kakak tu sibuk2 bckp pasal lesen. Aku terdengar la. Then baru teringat, lesen aku suppose mati on May tapi x ingat bila.

Check punya check lesen aku dah mati lama la.. 11/05/2011 - Hari ni dah 19/05/2011

Mak ai! Selamba je aku ke sana kemari drive tanpa lesen. Nasib baik x kena tahan kat roadblock dpn UIAM. Kalau polis yg sama tahan aku, sure dia ingat kes tahun lepas.

Apa lagi, jap lagi g renew kat Post Office je lah. Melayang lagi duit aku! Huhu

Dah la memang sentiasa kering, bertambah kering lagi. Apa2pun kena renew jgk kan. Itu adalah keperluan & kewajipan buat semua pemegang lesen.

...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...