DEAR VIEWERS

Thank you for visiting my blog.
You may leave your comments & notes. It is much awaited & appreciated. Open your eyes & keep your mouth shut! Please read all entries, then you'll know me & understand my situation. If you feel uncomfortable with the content of my blog, please leave...
I'll write whatever I want!

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, February 8, 2009

Depressed!

...

At this moment, I feel that I'm really depressed! Macam-macam benda. Yeah I know, as human, kita memang diuji dengan pelbagai benda. Setiap orang ada bahagian masing-masing.

Dunia hanya sementara. Sebab dunia ni sementara lah, kita kena grab sebaik mungkin. Masa yang berlalu begitu pantas. Sometimes rasa give-up! Demi yang tersayang, aku akan gagahkan jugak. Aku selalu berdoa agar Allah s.w.t. memberikan aku kekuatan dalam menempuhi segala dugaan ini. Aku hanya insan yang lemah, cuba bangkit dari kesilapan lalu, demi masa depan yang lebih bermakna. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk dijadikan sempadan.

Usaha mesti diteruskan. Never ends...

Ya Allah Ya Tuhanku, kuatkanlah imanku ini, berikanlah aku kekuatan dalam menempuh dugaanMu... Permudahkanlah urusanku... Hanya Engkau yang Maha Mengetahui...

Tidak ada orang yang menginginkan penderitaan. Macam-macam bentuk penderitaan ada - mental, fizikil, etc. Semua orang nak hidup bahagia. Tapi sebelum kebahagiaan azali itu menjadi miliknya, kita akan terus diuji.

For me, bila depressed macam ni, my psoriasis will getting worst. Bila emotion x stabil, penyakit-penyakit yang ada pada dalam diri ni pun apalagi. Muncul satu per satu esp. gastrik & sakit belakang. Nowadays memang alwayz headache. Satu kepala sakit. If migrain sebelah je. Bila migrain dah menyerang, lagi susah. Nak kata power mata naik, mungkin jugak. Harap-harap ianya x berpanjangan.

Rasa macam x bermaya. Letih je. Also...

I can't concentrate on my job! Bila performance down, I am in trouble!

Ya Allah, aku redha dengan dugaanmu ini. Aku cuba untuk buat-buat x tahu or lupakan about 'PROBLEMS', tapi... ianya datang sendiri. Automatically! Aku amat bersyukur mempunyai 'SAHABAT SETIA' yang sentiasa memberikan ku semangat. Tanpa semangat yang betul-betul kuat & jitu, entahlah... x tahu nak kata.

Kalau ikut kata hati, nak je lari. Tapi nak lari ke mana? Lari macamana sekalipun, it won't settle the problems. You have to face it.

Yes SUE, be strong! You can do it!

...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...